
U listopadu, točnije 10. listopada, obilježava se Dan mentalnog zdravlja. U našoj školi odlučili smo temi mentalnog zdravlja posvetiti cijeli tjedan. U tjednu od 20.10. do 24.10. održan je niz radionica kako bi se, na način primjeren njihovu uzrastu, učenicima približila ideja o važnosti brige za mentalno zdravlje. Učenici su mogli učiti o osjećajima, važnosti prijateljstva, upravljanju emocijama i motivacijom, tehnikama opuštanja, anksioznosti… Naime, emocije i/ili osjećaji predstavljaju neizostavan dio opsežne teme mentalnog zdravlja kao i naše svakodnevice, a zdravo kontroliranje i upravljanje njima čini podlogu za razvoj psihološke dobrobiti i životne ispunjenosti.
Ovim putem želimo izraziti neizmjernu zahvalnost studentima studija psihologije: Matei Jovanović, Josipi Ljubić, Veroniki Biokšić, Antoniji Proleta, Matei Milićević, Marku Hrgoti, Jeleni Šimunović i Ivani Lazo koji su objeručke prihvatili poziv naše psihologinje Ivane da budu gosti Tjedna mentalnog zdravlja Druge osnovne škole. Studenti su osmišljavajući i provodeći radionice igrali glavnu ulogu u približavanju pojma mentalnog zdravlja našim učenicima te bez njih obilježavanje Tjedna mentalnog zdravlja zasigurno ne bi prošlo u istom svjetlu. Također, želimo se zahvaliti pročelnici studija psihologije Ivoni Čarapina Zovko, tajnici studija Mariji Ćorić i voditeljici Studentskog savjetovališta Kristini Sesar koje su prihvatile i podržale ovaj oblik „suradnje“ studija psihologije i Druge osnovne škole.
Osim samih radionica, na školskom hodniku postavljen je svojevrsni štand s nekoliko načina poticanja učenika na razmišljanje o svom psihičkom stanju. Ideja je bila da učenici, vidjevši štand, zastanu i razmisle o tome kako se osjećaju, na čemu su zahvalni, što dobro mogu učiniti za drugoga,… Također, postavljene su upute za jednu, lako pamtljivu, mindfulness tehniku koju učenici, ali i nastavnici, mogu primijeniti u situacijama kada se osjećaju tjeskobno i anksiozno. Unatoč učestalim govorima o mentalnom zdravlju, još uvijek vladaju određeni mitovi i neistine vezane za tu temu. Upravo zbog toga, najčešći mitovi su izdvojeni te kroz aktivnost „Okreni mit u činjenicu, odnosno neistinu u istinu“ učenicima je pružena mogućnost demistifikacije mentalnog zdravlja, a sve kako bi ih se ohrabrilo da razgovaraju i potraže pomoć psihologa ukoliko ih nešto muči.
Tijekom Tjedna mentalnog zdravlja predstavljen je i Grickobriga- „čudovište“ koje jede brige učenika. Na taj način učenici mogu napisati na papirić ono što ih muči i brine, a zatim taj papirić ubaciti u Grickobrigova usta i tako ga „nahraniti“. Grickobriga je smješten na hodnik, pored ureda psihologa.
Današnjim danom zaključujemo Tjedan mentalnog zdravlja, no podizanje svijesti i briga o mentalnom zdravlju ne prestaju. Vodimo brigu o sebi i vodimo brigu o drugima.











